Participanții au fost întâmpinați de directorul general József Rajna și directorul executiv József Dunai, după care auditorul Maria Galiș a prezentat obișnuitul raport anual de audit, punctând noile provocări generate de clasificarea Asociației Caritas Catolica ca organizație de utilitate publică de anul trecut. D-na Enikő Péntek, contabil-șef, a analizat bilanțul financiar pentru anul 2023, enumerând măsurile luate de organizație pentru a-și păstra stabilitatea economică. Printre cele mai mari provocări din ultima vreme, a menționat lipsa forței de muncă calificate, costurile asociate salariilor și faptul că, din cauza înăspririi regulamentului de frontieră, a devenit aproape imposibil preluarea transporturilor umanitare din străinătate, care de altfel reprezintă baza activităților caritabile.
"Activitatea Asociației Caritas trebuie să continue, indiferent cât de dificilă este perioada care urmează", a subliniat episcopul diecezan Ps. László Böcskei, care a adăugat că liderii organizației trebuie să se străduiască pentru un echilibru care nu numai să mențină structurile existente, ci și să răspundă noilor provocări sociale.
Pe parcursul anului 2023, la căminele de bătrâni ai Asociației Caritas Catolica au fost îngrijite 118 de persoane vârstnice, la cantinele sociale s-a oferit mese calde zilnice pentru 85 de persoane nevoiașe, iar în cadrul programului de îngrijire la domiciliu au fost îngrijiți aproape 300 de pacienți.
"Anul trecut am distribuit mese calde și pachete cu produse alimentare în valoare totală de 352.000 de lei celor nevoiași în mod direct și prin intermediul instituțiilor cu care colaborăm. Organizația noastră a primit donații atât din Ungaria, cât și din străinătate, precum și donații în valoare de 72.400 lei de la Banca Pentru Alimente, care au constat în principal în legume proaspete, fructe, iaurturi, deserturi și băuturi răcoritoare, ceea ce a însemnat economii semnificative pentru cantina sociață. Aceste donații au fost, de asemenea, puse la dispoziția nevoiașilor noștri înregistrați și a rezidenților din instituțiile rezidențiale de îngrijire. Totodată, cu sprijinul Asociației SOEB Boskoop din Olanda și cu ajutorul voluntarilor noștri, am continuat să distribuim mese calde în cadrul programului de ajutor de iarna. În trei luni am reușit să distribuim un total de 1200 de porții, pachete alimentare care conțineau zahăr, făină, ulei, orez, paste și dulciuri la 100 de persoane și brichete de foc pentru alte 100 de persoane. Am reușit să facem un pas important în domeniul îngrijirii la domiciliu: în iunie am reintrat în contract cu Casa de Asigurări de Sănătate, astfel încât ne-am continuat activitățile atât în domeniul social, cât și în cel medical" – a declarat Enikő Péntek.
După ce bugetul anului precedent a fost aprobat de membrii cu drept de vot, au urmat rapoartele filialelor, prezentate de Károly Kiss (Marghita) și Dr. Tibor Czier (Tășnad). După aceea, membrii consiliului de administrație au discutat strategia organizației caritabile pentru anul viitor. Adunarea s-a încheiat cu o agapă în sala de mese a Căminului Sf. Elisabeta.